Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
Autó-Motor
Autó-Motor : CITROËN DS5 – AZ AUTÓZÁS JÖVŐBE MUTATÓ ÉLÉNYE

CITROËN DS5 – AZ AUTÓZÁS JÖVŐBE MUTATÓ ÉLÉNYE

  2012.03.21. 10:04

Egy nagyon kellemes esti tesztevezetéssel és bemutatóval lépett a sajtó képviselői elé a Citroën új luxusmodellje a DS5. Ennek az újdonságnak a különlegessége, hogy a PSA csoport közös fejlesztésében megszületett HYBRID4 hajtáslánccal is elérhetővé vált. Ezzel, a hibridek piacának egyik legütősebb és legtakarékosabb modellje jelent meg. A forma és a műszaki tartalom, a különleges igények kielégítésére való törekvések, a környezettudatosság és az autózás élményének csúcsra járatása jellemzi ezt a nem mindennapi luxust sugárzó modellt. A csúcsot jelentő hibrid változat, a HDi motorok takarékosságát ötvözi az elektromos hajtásból adódó előnyökkel, ezzel még tovább csökkentve a károsanyag kibocsátást és az üzemanyag fogyasztást. Rövid városi utakat tisztán elektromos üzemben is megtehetünk vele, de ha kell, egy kapcsoló elfordításával 200 lóerőt tudunk életre kelteni, és az aktiválódó 4x4-es hajtáslánc jóvoltából (a rally vb. futamain jeleskedő WRC versenyautókra jellemző nagyságú) 540 Nm-es nyomatékot meggyőzően érezhetővé tevő gyorsulás présel bele minket a kényelmes ülésekbe...  Nyugodtan állíthatjuk, hogy a DS5 nem egy mindennapi autó.


A Citroën 90 évét az innovatív megoldások és az  új utak keresése jellemezte. A 90-es évek piaci tendenciái és a német piac dominanciája a francia gyárat is rákényszerítette, a színtelen, szagtalan, jellegtelen porosz stílusirányzat követésére, ami rányomta a bélyegét a formai és egyéb megoldásokra. Ez a márkától idegen korszak azonban néhány éve láthatóan véget ért, és a Citroen magára találva újra kreatív, és stílusos autók gyártásába kezdett. A közelmúltban megszületett döntés alapján egy – a klasszikus modellskálát kiegészítő és a régi „DS” nevet és a hozzá tartozó stílust felelevenítő – prémium modellcsalád megalkotásával kerültek a figyelem középpontjába. A DS-modellek olyan ügyfeleknek készülnek, akik egyedi, határozott karakterű autóra vágynak. Ahogy a gyári sajtóanyag megfogalmazza: „ ...olyanoknak, akiknek a prémium kategóriáról határozott, modern, XXI. századi elképzeléseik vannak. A Citroën DS5 tökéletesen megtestesíti a Créative Technologie-t, másrészt felépítésében, stílusában felette áll minden hétköznapinak és megszokottnak.”

 

A különleges és aerodinamikai szempontból is tökéletesen megmunkált, egyedien elegáns vonalaival már az első pillanatban képes odaszögezni magára a tekintetünket. Nézzük, hogyan írnak erről a gyáriak: „ Ez a sziluett valóban rendhagyó, a Gran Turismo és a „shooting-break” stílusok sajátos elegye. A különleges és merész Citroën DS5 szoborszerű, feszesen ívelt vonalait az aerodinamika törvényei húzták. Már első pillantásra kivételes dinamizmusról árulkodnak.
Az autó orr-része egyértelműen jelzi, hogy a DS-család tagjáról van szó. Az óriási légbeömlőnyílás, a Citroën-emblémát magában foglaló krómozott hűtőrács és a LED-es nappali fénnyel hangsúlyozott fényszórók nagyon karakteres külsőt kölcsönöznek az autónak.

 
Az autó személyisége oldalról nézve is egyértelmű. A magasan húzódó övvonal és az ívelt formákon játszó fények és árnyékok mágnesként vonzzák a tekintetet. A fényt az autó elején egy szablyára emlékeztető hosszú krómcsík töri meg, amely a fényszóró csúcsától egészen az első ablakokig húzódik. Ez az egy darabból készült elem alapvetően meghatározza a Citroën DS5 külső stílusát. A hátsó sárvédőn a DS család minden tagjára jellemző jellegzetes vonal vet sejtelmes árnyékot.
A Citroën DS5 hátsó része elsősorban arról árulkodik, hogy miképpen viselkedik az autó az úton. A széles nyomtáv és a hátsó lökhárítóba illeszkedő két kipufogó egyértelműen jelzik, milyen formátumú járműről van szó. Ezt a benyomást a hat fényvezető csak tovább erősíti.

 
A Citroën DS5 olyan dizájnt követ, melyben az esztétikus külső hatékony aerodinamikai jellemzőkkel párosul. A lökhárító oldalsó levegőbemeneti nyílásai – miközben a kerekek felé irányítják a légáramot – optikailag szélesebbnek mutatják az autó orr-részét. Az egy darabból készült polikarbonát háromszögablak aerodinamikai légterelőket foglal magában. A formatervezés sikerét mi sem bizonyítja ékesebben, mint a
Citroën DS5 légellenállási jellemzői is meggyőzőek: Cx = 0,29, SCx = 0,68 m2. „
Kívül és belül a márkára újra jellemző finom elegancia ötvöződik, az extravagáns formai és stíluselemekkel. A végeredmény, egy a tekinteteket vonzó, de mégsem hivalkodó autó lett.

   
A kifinomult enteriőrt nemes anyagok (valódi bőr, alumínium) és olyan egyedi kárpitok díszítik, mint a francia értelemben vett luxus legjavát képviselő „Bracelet” elnevezésű, a karórák fémszíjára emlékeztető kiképzésű üléskárpitok. Az utastér hangulata egy pillanat alatt elkápráztatja utasait.  Nyoma sincs az esztétikai és
kényelmi szempontok között megszokott kompromisszumoknak. A DS5-öt vezetni és utazni benne, egyedi élményt jelent.  -  „Hangulatával a Citroën DS5 egyfajta fantáziavilágba repíti utasait, és nem mindennapi utazásra invitál. A vezetőülés a repülőgépek cockpitjére emlékeztet, ahol elmosódik a határ a képzelet világa
és a valóság között.” – írja igen találóan a gyári sajtóanyag. 

 
…és ahogy erről a „fantáziavilágról” a tervezők beszéltek: „ A gépjármű belsejében végképp szárnyakat kap a képzelet. A repülőgépek világát idéző, teljesen egyedi – de a külső stílussal tökéletese harmonizáló – utastér legjellegzetesebb eleme a „cockpit tető”, mely a hagyományos üvegtető újraértelmezése, a CITROËN DS5 világához igazítva. Az összesen 0,58 m2-nyi üvegfelületen három, egyenként elsötétíthető fényforrás található, amelyek éjjel-nappal csodálatos, egyedi hangulatról gondoskodnak.

 
A vezetőülésben elhelyezkedve tapasztaljuk meg igazán, hogy a DS5-ben minden a vezetőt szolgálja. A kupék sportos vezetési pozíciója a GT-k világával ötvöződik: íves műszerfal, sportosan „meredek”, lapított kormánykerék, a vezető felé irányuló információk, széles középkonzol, az alkar vonalának folytatásában kézre álló kicsi sebességváltó. A magas építésű ülésből remekül rálátni az útra.
A legfontosabb vezérlőgombok az utastér középvonalában helyezkednek el, mégpedig kettő darab középkonzolon. Ezek közül az egyik hagyományosan lent, a másik viszont a tetőlemezen található, tele nyomógombokkal, forgószabályozókkal és kapcsolókkal, amelyek szintén a repülés világát idézik.

 
De a CITROËN DS5 legfontosabb ütőkártyája mégis az, hogy minőség és kifinomultság tekintetében a márka tudásának legjavát nyújtja. Kizárólag a legnemesebb anyagokat használtak fel a „Club” kárpit selymes tapintású bőrénél csakúgy, mint az alumíniumfelületeken, melyek egy része mintázott. Az ülések kidolgozása – akár a dinamikus és kifinomult Sportlounge, akár a DS-családra jellemző Bracelet kivitelre gondolunk – szintén példa nélküli a piacon. A műszerfal teljesen egyedi kiképzésű középső eleménél multiplex technológiát alkalmaztak, mely hatalmas stílusbeli szabadságot enged.”

 

Műszaki megoldásai között megtalálható a Citroën technológiai kínálatának legjava. Az intelligens kipörgésgátló, a második generációs véletlen sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, a környező forgalom függvényében változó beállítású fényszórók, a színes kivetítős head-up display vagy a tolatókamera. A Citroën DS5 az első olyan Citroën-modell, amely a Hybrid4 elnevezésű full hibrid dízel technológiával is forgalomba kerül. Az új technológia erőssége a nagy teljesítmény (200 lóerő, négykerék-meghajtás), az újfajta vezetési élmény (teljesen elektromos üzemmódú városi használat, Sport üzemmódban „boost” elektromos rásegítés) és a mindössze 99 g/km CO2-kibocsátás.

Négy belső égésű motor
A prémium modellcsalád harmadik tagja bevezetésekor kétféle, szériában részecskeszűrővel szerelt Euro5-ös dízelmotorral kerül forgalomba. A hatfokozatú elektronikusan vezérelt váltóval rendelkező e-HDi 110 Airdream motornál alkalmazott új generációs Stop&Start rendszer akár 15%-kal alacsonyabb CO2 kibocsátást eredményez, a hatfokozatú mechanikus vagy automata váltóval szerelt HDi 160 pedig nagy teljesítménye mellett kényelmes és biztonságos vezetést garantál.
A modellhez kétféle, közvetlen befecskendezéses, turbókompresszorral szerelt Euro5-ös benzinmotor is választható: a BMW-vel közösen kifejlesztett THP 155 (BVA6) és THP 200 (BVM6). Ez utóbbit nagy teljesítményének (147 kW) és maximális nyomatékának (1770 ford./perc fordulatszámon 275 Nm) köszönhetően különösen élvezetes vezetni.

 
Az első Hybrid4 technológiával készült CITROËN
A CITROËN DS5-ön vezeti be a márka a Hybrid4 technológiát. A full hibrid hajtás a HDi dízelmotor országúti teljesítményét az elektromos motor hatékonyságával egészíti ki, amely dinamikus vezetési élményt ígér (200 lóerő, négykerék-meghajtás, elektromos városi üzemmód és gyorsításkor besegítő „boost” funkció), ugyanakkor nagyon alacsony CO2-kibocsátást (99 g/km) tesz lehetővé.
A full hibrid hajtáslánc különlegessége, hogy több technológiát ötvöz:
- 2.0 HDi 160 FAP belső égésű motor,
- második generációs, kettős üzemű generátort alkalmazó Stop&Start rendszer,
- optimális váltásokat biztosító, 6 fokozatú elektronikusan vezérelt sebességváltó,
- a speciális többlengőkaros hátsó tengelyen elhelyezett, állandó mágneses elektromos
szinkronmotor, mely 27 kW (37 LE) teljesítmény leadására képes,
- PMTU (Power Train Management Unit) elektronikus felügyelő egység, amely az alacsony fogyasztás
érdekében automatikusan vezérli a kétféle motor különböző üzemmódjait.
A Hybrid4 technológia többféle vezetési módot kínál. A középkonzolon elhelyezett üzemmódkapcsolóval a
vezető négyféle üzemeltetési mód közül választhat: Auto, ZEV, négykerék-meghajtás és Sport.
Az autó indításakor mindig az „auto” üzemmód kapcsol be. Ez az optimális üzemanyag-fogyasztás érdekében automatikusan vezérli a belső égésű motor és a villanymotor használata közötti átmeneteket.
A „zéró emissziós” (ZEV) üzemmód 60 km/h sebességig lehetővé teszi a teljesen elektromos üzemmódban történő haladást. A hatótávolság ebben az üzemmódban 2-3 km. Ennek elérésekor a rendszer átáll „auto” üzemmódra.
A „négykerék-meghajtás” (4WD) üzemmód alacsony sebességnél a négy kerék egyidejű meghajtásával segíti a gépjármű mozgását (az első kerekeket a belső égésű motor, a hátsó kerekeket az elektromos motor hajtja). Nehéz terepen és gyenge tapadási feltételek között (nagy mennyiségű hó, sár, homok stb.) ideális a használata.

A CITROËN DS5 nyolcféle karosszériaárnyalatban rendelhető. A króm díszítőelemek füstkróm (dark chrome) kivitelben is kérhetők.
Legkevesebbért az e-HDi 110 MCP6 Airdream (Dízel - Euro 5 - 1560 cm3) modell vihető el. Ennek a belépő ára 7 990 000 forint lesz.

 

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.