Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
CIKK MÚZEUM
CIKK MÚZEUM : Valami vadság - Renault Clio RS 3.0 V6

Valami vadság - Renault Clio RS 3.0 V6

  2011.04.05. 10:22

A Renault kisautójának két sportváltozata is létezik. Már a 182 lóerős Clio Sport RS 2,0 16V sem gyerekjáték, de az RS 3,0 V6 aztán…           

Nevében ugyan Clio, de ezen kívül vajmi kevés hasonlóságot mutat az RS 3,0 V6 a hétköznapi rokonaival. No, jó: szemből még elég nyilvánvaló a közös vérvonal, de profilból, vagy a hátsó traktust szemlélve már igencsak másként fest az izomgép.                                                                                                         

                                                                                                                    


Nem csoda, mert a karosszériaelemeken kívül a futómű sem igazán hasonlít az alapmodellekére. Elöl a McPherson felfüggesztést különleges stabilizátorral egészítették ki, hátul alumínium kereszttartós, többlengőkaros futómű felel a biztos útfekvésért. Nőtt a tengelytáv, az első és hátsó nyomtáv, s - amint látszik is – az autó jóval szélesebb és alacsonyabb lett.

A 18 (!) colos, könnyűfém keréktárcsákon kifejezetten az RS 3,0 V6 számára fejlesztett Michelin Pilot Sport abroncsok feszülnek. A gumiméret elöl 205/40, hátul 245/40. Az iszonyú felnik mögött belső hűtésű, kukatetőnyi féktárcsák terpeszkednek: a 330 mm átmérőjű elsőkhöz négydugattyús féknyergek tartoznak, a hátsó tárcsák 300 milliméteresek. A blokkolásgátló természetesen az alapfelszereltség része.

A giga-Clio erőforrása és elhelyezése sem akármilyen. A nagyobb Renault modellekben szolgáló háromliteres, V6-os benzines aggregátot „kissé” feltuningolták a konstruktőrök, az eredmény: 187 kW (255 LE), 7150/min; 300 Nm, 4650/min. Az RS 3,0 V6 sokadik érdekessége, hogy kétüléses, mert a bikás motor a második üléssor helyére, keresztbe, középmotorként lett beépítve, s a hátsó kerekeket hajtja – kipörgésgátló nélkül!

Ebből következik, hogy elöl, a „motorháztető” alatt lapul a 67 literes csomagtartó. Hogy ez kevés? Valóban, de sportautón praktikumot számon kérni dőreség, s különben is, az ülések és a motor között is van még 45 liternyi rakodóhely…

Mindehhez 1400 kg-os menetkész tömeg járul, melyből csak 565 kg jut az első, s 835 kg a hátsó tengelyre.

Az adatok és a teljesítménysúly (5,5 kg/LE) nem mindennapi dinamizmust sejtetnek. Így is van. A villámrajt után szinte rögtön válthatunk is, mert az 1. fokozatban úgy 70-es tempó tarozik a 7200 körüli leszabályozási fordulatszámhoz. A 2. fokozatban – mindössze 5,8 másodperccel az elindulás után! – elérjük a 100 km/órás sebességet, 110-nél jöhet a 3., 160-nál a 4., 200 körül az 5. fokozat… és hol van még a vége? A gyári adatok szerint 245 km/óránál, de ezt - megfelelő helyszín hiányában - nem tudtuk kipróbálni.

     

Persze, használhatjuk szelídebben is az utcai versenyautót, 6.fokozatban mindössze 3100-at fordul percenként a főtengely az előírásoknak megfelelő, 130-as autópálya-tempónál. Ekkor sem lehet összetéveszteni holmi békés utazóautóval, mert a hátunk mögött ott mormog – hosszabb távon már zavaróan – a felspannolt, nagy V6-os aggregát. Nézzük az érem másik oldalát! A kipufogórendszer lenyűgöző akusztikus élményt nyújt. Alapjáraton is fenyegetően gurgulázó a motorhang, a háromezres érték fölött már érces trombitaszó tör elő a két, arasznyi kipufogóvégből, aztán az ötezres határ után rekedtes, vérfagyasztó bömbölés jelzi az erődemonstrációt.

A fogyasztás nem súlyponti kérdés ebben a kategóriában, de a rend kedvéért azért mértük a kis tűzgolyó benzinszomját. A KRESZ szellemében használva 16 literes városi és 11 literes országúti-autópályás átlagok adódtak, ám sportos stílusban 20 literes értéket is regisztráltunk… Hiába: az élvezetnek ára van!

Amúgy nem árt csínján bánni a lóerőkkel, mert a viszonylag kicsi első tengelyterhelés miatt az autó elég érzékeny az oldal-és szembeszélre: 130-as tempó fölött szinte rázza az orrát, s nagyon oda kell figyelni a megzabolázására. A farnehéz kialakítás a hatalmas teljesítménnyel gonosz párosítás lehet a nagyon bátor kanyarodáskor! Villámgyorsan túlkormányzottá válik a „doppingolt” kis Renault, s aztán már igen nehéz a korrigálás…

A városi araszolgatásban is résen kell lenni a szupersportos Clióval. Fordulóköre hatalmas (13 méter), a mélyre nyúló köténylemez és a minimális hasmagasság miatt nem csak a parkolás, hanem az útvonal megválasztása is körültekintést igényel – egy sima fekvőrendőr játszva átrendezi az alsóbb régiókat…! A kátyúk pedig szó szerint kinyírhatják a szuperalacsony profilú, spéci gumiabroncsokat.

Képességeihez hasonlóan az RS 3,0 V6 ára sem mindennapi, igaz, a 11 000 000 forintért komplett felszereltséget - xenonfényszóró, két adaptív frontlégzsák, erőhatárolós és előfeszítős biztonsági öv, fej/mellkas oldallégzsák, automata klímaberendezés, 4x40 wattos, CD-táras rádió, stb – kapunk. No, meg jó adag exkluzivitást, mert a csúcs-Clio sohasem lesz tucatautó: elődjéből mindössze 1630 darabot gyártottak.

-zsurzs-

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal