AKTUÁLIS : A kormányrendeletek nem vonatkoznak a fizikára! – avagy mennyi a fékút, és mikor sárga a sárga?! |
A kormányrendeletek nem vonatkoznak a fizikára! – avagy mennyi a fékút, és mikor sárga a sárga?!
2011.02.18. 11:30

Tisztelt politikusok. Tudom én, hogy a politika erőből, törvényekkel halad előre a kijelölt úton, de sajna, vagy inkább hál’istennek, a fizikára és pár földhözragadt dologra nincs hatása. Amennyiben egyszer el lehetne érni, hogy olyanok, akiknek ez nem szakterülete, és igazán kedvük és idejük sincs arra, hogy bárminek is utánanézzenek, ne hozzanak olyan szabályokat és döntéseket, amivel több kárt okoznak, mint hasznot. Ennyi bevezető után talán már ideje elmondanom, hogy min morgolódok. A sárga lámpán való áthajtás abszurd és érthetetlen szabályozásán. Miért kell lejáratni magukat ilyen eszement döntésekkel, mikor más területen meg éppen az ellenkezőjére törekednek!?
Tudom, és sajnos nap mint nap tapasztalom is, hogy sokakból kihalt a szabályok tisztelete. Lazák vagyunk, mint a biciklilánc, és már ideje húzni egy kicsit az említett láncon, hogy ne zörögjön. Tehát értem én a szándékot, hogy szűrjük ki a piros lámpát tiszteletbe nem tartó, a többiek testi épségét, és életét veszélyeztető renitenseket. Egyet is értek vele, sőt, éppen az Autósok Szövetségének oldalán folyt egy olvasói vita, ahol javasoltam, hogy aki áthajt a piroson, annak öt évre rántsuk be a jogsiját. DE! Azt is kértük, hogy a tényállás megállapítása legyen korrekt és ne holmi betarthatatlan, és igazságtalan bizonyítási eljárás útján aprítsunk már megint mindenkit, aki közlekedik. Ehhez képest, újra született egy arrogáns és veszélyes szabályozás, ami (már elnézést a feltételezésért) de csak arra jó, hogy lehetőleg a legtöbb autóban ülő polgárt lehessen megkaszálni, lehúzni egy sokszor betarthatatlan rendelet segítségével. Ugye nem ez volt a cél? Azért engedjék meg, hogy ennél többre tarthassuk Önöket! Maradjunk abban, hogy hibáztak, és nem gondolták át igazán, hogy milyen következményei vannak egy ilyen döntésnek.
A nagy többség pontosan tudja, hogyan működik a jelzőlámpa, és nagyjából meg tudjuk hasalni, hogy a megengedett tempóval, még szabályosan, a többiek veszélyeztetése nélkül, át tudunk-e haladni a kereszteződésen, vagy más, lámpával szabályozott helyen. A piroson akkor hajtunk át, amikor a jármű, a lámpa pirosra váltásakor lép be a már tiltott zónába, és nem akkor, amikor a kereszteződésben esetleg félúton járva, valahol a hátunk mögött vált át a jelzőlámpa. A félreértések elkerülése érdekében megjegyzem, hogy tudok róla, a SÁRGA, a KRESZ-ben már TILOS színnek számított eddig is. A jogalkotó bízott benne, hogy ezt életszerüen kezelve mindenki többé-kevésbé jól tudja alkalmazni a gyakorlatban. Ez azért nagyjából működött is, leszámítva az elmúlt húsz év termékeként megjelenő felsőbbrendűeket és a követőiket. Tehát ne legyünk már megint pápábbak a pápánál, mert ezzel csak bajt okozunk! Én még azt is el tudom képzelni, hogy a jószándék vezette Önöket, bár azért elgondolkodom azon, hogy a fészkes fenébe tetszenek közlekedni, ha ennyire nincs rálátásuk a féktávokra, a közlekedés többi résztvevőjét indokolatlanul veszélybe sodró vészfékezésekről, és egyéb alapvető vezetéstechnikai dolgokról. ....ha meg már ilyen kemények vagyunk, villogtassuk a zöldet a sárga előtt, a gyengébbek kedvéért.

Azok miatt, akik rendszeresen semmibe veszik a közlekedés, és az együttélés alapvető szabályait, most a fűnyíró elv alapján kartáccsal lövünk a tisztességes emberek közé, bízva abban, hogy eltaláljuk a renitenseket is? A többi meg a leírható veszteség rublikába kerül majd? Kemény rendőri fellépéssel, a magukat mindenek felett tartó figurákkal szembeni rendszeres és kérlelhetetlen szigor lenne a megoldás. Senki, semmilyen luxus, vagy bármilyen autóval, járművel, (kerékpárral sem!!) ne engedhesse meg magának, hogy átmenjen a piroson, másodikként parkoljon, záróvonalon át előzhessen, leszoríthasson mindenkit aki útját állja, és ha vélt sérelem éri, elégtételt vegyen az őt zavaró „hangyákon”!!
Na, kérem ehhez kell politkai akarat, és ehhez kell kemény fellépés, nem a betarthatatlan, irracionális, és - megreszkírozom a kijelentést – életveszélyes szabályok megalkotásához.
Az elmúlt ciklusban már született egy-két idióta, egyoldalú szemlélet alapján megalkotott KRESZ módosítás, amely például a kerékpárosokat mindenki fölé emelte, és kivételezett, szent tehénként kezelte. ..és mi lett az eredmény? Értelmetlen balesetek és feszült helyzetek tömege. Ne tetézzük tovább! Hibázni nem bűn. Bűn az, ha az elkövetett marhaságot, erőből, végigvisszük. Szerintem manapság, végre nem okvetlenül ez a jellemző. A tempóból adódóan már voltak hasonló esetek. Eddig mindig meg volt Önökben az a képesség, hogy belássák, valami nem stimmel, és visszalépjenek, hogy javítsanak. Kérjük Önöket, hogy legyen ez most is így. Ne engedjék, hogy szélsőséges elméletek alapján, lehetetlen, betarthatatlan helyzetek alakulhassanak ki, amelyek csak rontani fogják az emberek közérzetét, és azon kívül, hogy még kiszolgáltatottabbaknak érezzük magunkat, semmi másra nem jók. Másrészt pedig a tisztességes eljáráshoz való jogunkat is szem előtt kellene tartani. Miért van rá szükség, hogy az amúgy is túlterhelt bíróságokon, és rendőrségi irodákban kelljen vívnunk az igazunk bebizonyítása miatt? Nincs nekünk elég bajunk, a parkolással, és még jónéhány, a közlekedéstől független napi problémánkkal.
Amennyiben gondolják, az autós szervezetek és a közlekedés résztvevőinek bevonásával, állítsunk fel egy olyan társadalmi szervezetet, ahol szívesen megvitatjuk a különböző rendeleteket és szabályokat, és azok életszerűségét, hiszen legalább néha, a „felhasználói” oldalt sem lenne hülyeség meghallgatni. Legalábbis ez lenne a célravezető.
-autósok szövetsége-
-bögössándor-
|