AKTUÁLIS : Az EmPaMo és az ASZÖ nyílt levele : Idén is dugókkal, és fölösleges környezetszennyezéssel kampányol a Critical Mass! |
Az EmPaMo és az ASZÖ nyílt levele : Idén is dugókkal, és fölösleges környezetszennyezéssel kampányol a Critical Mass!
2011.04.28. 09:42

Az EmPaMo által megjelentetett sajtóközlemény némileg módosított vátozatát olvashatják weboldalunkon, amelyet a kibocsátó civil szervezettel egyeztetve, a szövetség filozófiájának megfelelő kisebb módosításokkal tettük közzé, mivel az Autósok Szövetsége is szerepelt az MTI-n megtalálható közlemény aláírói között. Bár a lényeggel egyet értünk, néhány dolgot máshogy - talán árnyaltabban - fogalmaztunk meg.
Tovább mélyítve az általuk gerjesztett autós, kerékpáros, gyalogos konfliktusokat szombaton újra meg akarja bénítani Budapest közlekedését a szélsőségesen autóellenes Critical Mass. A közlekedők kárán érvényesülve „dicső” eredményeket könyvelhetnek el: összekarcolt autók, letört, lerugott tükrök, behorpasztott karosszériaelemek, rendőrautót ököllel verő arrogáns kerékpárosok, gyalogosgázolások, rakodási területtől megfosztott üzletek, lakóktól elvett parkolók, megszüntetett forgalmi sávok „dicsőítik” az általuk terjesztett szélsőséges közúti kulturálatlanságot.
Ez a felvonulás sajnos, egyre inkább csak egy alkalmi bulizó tömeg, ahova sokan a "gyűlölt autóval" viszik kerékpárjaikat.
A szervezők félrevezetik a közvéleményt, és az illetékeseket, hiszen állításukkal ellentétben ez a felvonulás nem képviseli a naponta közlekedők létszámát. Szerintük a Múzeum körúton több ezren kerekeznek, miközben a számláló még jó időben is csak 500-700 áthaladást mutat. A kerékpáros lobby, és Szálka Miklós nevéhez fűződő Andrássy úti projektről pedig inkább ne is beszéljünk.
Békében, egymást segítve kell közlekednünk, és nem fórumot adva az ellenségeskedésnek, a dugódíjas kifosztásának, vagy a radikalizmusnak. Kétkerekű hancúrozásuk Budapestnek az órákon át tartó közlekedési káoszt, a lezárt hidakat, a BKV-nak, a menetrendek átszervezése miatti hatalmas többletköltséget és a szintén nagy költséget felemésztő rendőri biztosítást jelentik!
A kerékpár nem a jövő útja, hanem egy a sok lehetőség közül azok számára, akik ezt választják, mert az életvitelük, a napi teendőik alakulása ezt lehetővé teszi számukra, és szívesen kerekeznek!
A kerékpárbarát város hazai változata, a túlkapásokkal fűszerezett, csak az ellentétek gerjesztésére alkalmas negatív diszkrimináció tökéletes példája lehet, mely egy hangos kisebbség szélsőséges elvárásai mentén a közlekedés többi résztvevőjét hozza hátrányos helyzetbe! Amennyiben demonstrálni szeretnének, tegyék. Ott a Népliget, a Városliget, ezen a napon be lehetne népesíteni a kerékpárutakat, lehetne kulturáltan - a szabályok betartásával!! - bringázni az autók között, mintegy csillagtúra szerűen bebizonyítani, hogy a bringa sokszor gyorsabb és kényelmesebb lehet, mint az autó, vagy a közösségi közlekedés.
DE NEM! Ők jellemző módon közlekedési dugót, káoszt, fölösleges környezetszennyezést, követendő mintát a KRESZ semmibevételére és kihajított milliókat hagynak maguk után. Röviden: Nem illik mások kárára jól érezni magunkat!
Térjünk már észhez! Nem vagyunk a kerékpárosok ellensége, mert mi is rendszeresen tekerjük a pedált. A Critical Mass egoizmusát és ellenségességét kritizáljuk!
|
Tisztelt HamuSamu!
Amennyiben vannak olyan ismerősei, akik hasonlóan látják a közlekedés helyzetét, örülnénk, ha ők is csatlakoznának a szövetséghez.
Figyelmébe ajánlom, egy korábbi anyagunkat, amelyet rövidesen beadványként fogunk eljuttatni a minisztériumhoz, a rendőrséghez és a szakmai szervezetekhez, véleményezés céljából: "Szükségessé vált a kerékpározás... "
Örülnék, ha véleményezné, esetleg további javaslatokkal segítené a munkánkat.
köszönettel
-szerk-