MINDENÁRON DUGÓDÍJ!??
2011.06.27. 18:10

A BKK újra elővette a dugódíjat. Nem is értem hiszen Vitézy Dávid, még az év elején, egy a valósághoz igazodó megszólalásával jelezte, hogy amíg nincsenek alternatívák, addig nem lesz dugódíj. Azóta a londoni őrületről végleg bebizonyosodott, hogy semmire nem volt jó, sőt több kárt okozott, mint hasznot. Persze sebaj, azért mi is nekifutunk, mert az EU-nak valakik azt ígérték, hogy némi pénz fejében még rúgnak egyet belénk? És hol marad az ésszerűség? Feltehetőleg ők is látják, hogy a dugódíj hová vezet! Legyünk konstruktívak, és tegyünk olyan javaslatokat helyette, amivel valóban előre visszük a fővárost. Ugye egy pár átgondolatlan döntés miatt nem nyomorítják meg jobban ennek a városnak a lakóit, az itt közlekedőket, mint a társadalom érdekeit messze figyelmen kívül hagyó Demszky éra idején. Ennél nagyobb ügyekben is megmérkőztünk már az EU bürokratáival, ráadásul az idő túllépett a dugódíjon.
Persze ha megint csak bevételekről beszélünk, gondoljanak bele, hogy hová vezetett Európa legtársadalomellenesebb, legszégyenletesebb parkolási rendszere!? Csak a bevételek számítanak. Most nem csak magáncégek fosztogatnak minket, hanem az önkormányzatok is ránk kaptak. Agresszívabbak, és pénzéhesebbek, mint a sokat szidott Centrum volt. A Pénz az istenük, és ezért bármit megtesznek (velünk). Már nyolc parkolási cég működik, és ezek újra kaotikus kuplerájjá változtatták a város utcáit. Nem fogadják el egymás jegyeit, a közterületeseket hordozható megállni tilos táblákkal felszerelve, kerékbilincselve, gyalázatosan sunyin, és agresszíven működve generálnak bevételeket. Ilyen embereket ültettünk polgármesteri székekbe? Egységes Budapestet akarunk! Követeljük, hogy a kerületek kiskirályságként való működését fékezzék meg! Nincs mögötte értelem és tisztesség, mivel ebben a züllött rendszerben csak a pénz számít.
Visszatérve a dugódíj nevű hülyeségre. Először kezdjünk el úgy forgalmat szervezni, hogy rendbe rakjuk az elmúlt időszak hibáit. Egy olyan városban beszélünk a dugódíjról, ami példa nélküli átmenő forgalmat kénytelen elviselni, mert így tervezték meg az úthálózatunkat. Ahol a városi közlekedést valóban szakmai szinten képviselő szakemberek véleményére senki nem volt kíváncsi. Ahol aluljárókat tömünk be, ahol még azon a Margit hídon is szintbeli átkelőket készítünk, ahol eleink előrelátóbban gondolkodva lépcsőn vitték le a szigetre látogatókat. Az elkerülő út úgy elkerülte a várost, hogy 20-25 kilométer pluszt kell megtenni, és mindez több időt és üzemanyagot emészt fel mint a városi forgalomban való közlekedés. Ahol a város közlekedéséért felelős „szakemberek” igyekeznek tudomást sem venni az európai trendekről. Itt nincs földgáz üzemű tömegközlekedés. Itt nem támogatják a földgázüzemű személyautók elterjedését. Itt úgy tűnik, hogy üldözendő az elektromos autók megjelenése. Szeretném megjegyezni, a dugódíj, egy baromság. A környezetterhelési díjnak lenne értelme, ha az állampolgárok kapnának alternatívát, bizonyára sokan átállnának. A közösségi közlekedés, és az egyéni közlekedés előremutató összevonása hol szerepel a csak másolni képes elmékben? Tényleg nincs egy önálló gondolatuk sem? A VEKE buszsávokat követel, kitiltást, dugódíjat, üsd ahol éred közlekedéspolitikát. Ennek nincs értelme. Nem vezet sehová. Ha már elindulunk egy tisztább környezet jegyében megalkotott közlekedési struktúra irányába, jó lenne, ha előtte működőképes projektekkel tudnánk alátámasztani a jövőbe vezető utat.
|