AKTUÁLIS : TISZTELT KÉPVISELŐK, LEVEGŐ MUNKACSOPORT, TISZTELT KERÉKPÁROS KLUB ÉS CRITICALLMASS! |
TISZTELT KÉPVISELŐK, LEVEGŐ MUNKACSOPORT, TISZTELT KERÉKPÁROS KLUB ÉS CRITICALLMASS!
2011.12.21. 15:14

Bízva abban, hogy Önök is ennek az országnak a polgárai, és sok olyan munkatársuk, ismerősük, barátjuk, rokonuk van, akinek van gépkocsija, és nem tekintik őket ország rontó, környezeti bűnözőnek, elgondolkodnak jelen levelünkön. Tisztelettel kérjük, hogy ne támogassák az autósok anyagi csődjét jelentő Dugódíjat, és az egyéb értelmetlen közlekedési adók bevezetését! A dugódíj egyáltalán nem környezetkímélő megoldás, és mindenütt ráfizetéses. Londonban sem vált be. Nem véletlen, hogy a világ alig néhány városában vezették be, és rendszerint ott is csak kis területre vonatkozóan. Ez a rendszer sem Budapestnek, sem a lakóinak nem kedvez.
Egy élhetőbb városért, a jövőre is gondolva, logikus és áttekinthető módon kell szervezni a közlekedést. Sajnos néhányan a saját homokozójuknak tekintik Budapestet, és elképesztő ötleteket megvalósítva, rombolják a közlekedési infrastruktúrát. A Ferenciek terénél lévő aluljáró betömésének ötlete is felmerült, ami remélhetőleg soha nem fog bekövetkezni, de ha mégis, akkor büntetőjogi felelősségre vonás követi majd. Az új cél, minél több helyen megakasztani a forgalom áramlását. Ezek az emberek vajon tudják, hogy mit csinálnak? Mi lesz, ha 10-15 év múlva már átállunk a tiszta üzemű járművekre? Azokkal hol fogunk közlekedni, ha most nem építünk, és nem előkészülünk egy új korszakra, hanem rombolunk.
Ami jelenleg zajlik, az valami hasonló, mint a történelemből ismert géprombolások időszaka, csak most a város úthálózatát, közlekedési rendszerét pusztítják. A tiszta üzemű járművek térhódítását, a város vezetői – tudatlanságból, vagy önző gazdasági érdekek alapján(?) - még megpróbálják visszaverni, de ez nem fog már sokáig menni. Az első darabok lassan nálunk is utcára kerülnek.
Tehát nem mi, autósok vagyunk a kitiltani való ellenségek! Gyerekeket iskolába vivő, vásárolni, dolgozni rohanó családanyák, orvosok, áruért járó boltosok, karbantartók, újságírók, futárok, ételhordók, és még rengeteg dolgozó ember, akiknek az autó elengedhetetlen szükséglet. Ezen autósok közül sokan Önöket is kiszolgálják, és életben tartják a gazdasági vérkeringést. Nem vagyunk elvetemült környezetkárosítók! Mi is itt élünk! Abban a városban, amit 30 évvel vetett vissza a Demszky korszak. Ahol a világ talán legdrágább metró vonala épül! Ahol a város vezetői idejemúlt, használt, vagy kétes minőségű, és a környezeti elvárásokat teljesíteni képtelen, dízel üzemű buszokkal akarják a meglévőket leváltani. Ahol hagyták a villamos-vonalakat tönkremenni. Ahol a közösségi közlekedés árképzése nem jelent vonzó alternatívát azoknak, akik nem vetik el a gondolatát annak, hogy hol autóval, hol pedig a BKV hálózatát használva közlekedjenek.
Nem létezik kényelmi autós, legalábbis nem ez a jellemző. Az autósok nagy része szükségből használja gépkocsiját. Ezek az adók nem a városról szólnak, hanem az így megszerezhető, és eltüntethető bevételekről (gondoljanak csak a parkolásból eltűnt milliárdokra!). Szeretnénk mi is környezetkímélő járművekkel közlekedni, amihez szükség lenne az alternatív, hibrid és elektromos autók, illetve a gázüzemre való átállás támogatására és úgy általában a városvezetés látható akaratára. (Dániában, idén az egyik legnagyobb darabszámban eladott kisautó, az elektromos meghajtású Citroen C Zero és a Peugeot Ion volt, mert volt rá támogatás.)
A közlekedési költségek növekedését mindannyian megfizetjük, így ezek a sarcok árdrágulást, és inflációnövekedést okoznak. Mi fizetjük a világ egyik legdrágább parkolását (de minek!?), a térség legdrágább autóüzemeltetését, a fizetésünkhöz mérten elképesztően drága üzemanyagárakat, miközben a minősíthetetlen állapotú úthálózat tönkreteszi a járműveinket. A dugódíj jelentette 30-50 ezer forintos havi kiadás a legtöbb családnak, kisvállalkozónak, üzlettulajdonosnak megfizethetetlen, így csak a csőd gerjeszthető tovább. Először a vásárlók tűnnek majd el, azután jönnek a boltbezárások, és egyéb következmények. Munkahelyek százai veszhetnek el, és beindulhat egy elköltözési hullám is, ami Budapest gazdasági helyzetét végleg megingathatja.
Kérjük, hogy legalább Önök mérlegeljenek józanul - ha már a város vezetése képtelen erre - és ne támogassák a dugódíjat illetve egyéb, a közlekedőket terhelő adókat, illetve követeljék, a tiszta és gazdaságos üzemű járművek megjelenését elősegítő folyamatok haladéktalan elindítását!
|