Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
AKTUÁLIS
AKTUÁLIS : VÉGRE JÖHET A SOKKAL OLCSÓBB ÉS TISZTÁBB GÁZÜZEMŰ KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS

VÉGRE JÖHET A SOKKAL OLCSÓBB ÉS TISZTÁBB GÁZÜZEMŰ KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS

  2012.03.21. 19:54

Megnyílhat az út a távolsági gázüzemű közlekedés előtt
Az Országgyűlés két szakmai albizottsága támogatja az LNG szállítási lánc projektet!

Egyhangúlag elfogadta a gázalapú közösségi közlekedés előkészítésére irányuló munkatervet az Országgyűlés Gazdasági és Informatikai Bizottság Energetikai albizottsága és Közlekedési és Infrastrukturális albizottsága a keddi közösen tartott ülésén. Az LNG szállítási lánc, azaz a cseppfolyós földgáz projekt részleteit Domanovszky Henrik, a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke ismertette a bizottsági tagok előtt. A Bizottság hasznosnak ítélte az üzemeltetési költség és károsanyag kibocsátás csökkentő projektet és kiemelte, hogy a megújuló energiaforrások felhasználásának lehetőségét a munkában előtérbe kell helyezni.


Tisztább közösségi közlekedés
A két albizottság elvi támogatásáról biztosította a tervezetet, mely kimagasló siker a hazai ágazat számára. „Egy olyan projektet mutattunk be, amely egy előkészítő folyamat, hogy sikeresen pályázhassunk az Európai Unió 2014-ben induló pénzügyi ciklusában majdan rendelkezésre álló 500 milliárd eurós fejlesztési keretre. Egy olyan komplex elemző és tervező feladatot kívánunk végezni – szintén részben EU-s forrásból – melynek a nagyobb busz- és teherautó-flották üzemanyagköltségére, a hajózásra, a munkahelyteremtésre, busz- és hajógyártásra és még az energiabiztonság kérdéseire is együttesen hatással van” - jelentette ki a meghallgatást követően Domanovszky Henrik, az Egyesület elnöke. A tervezet készítői elkötelezettek abban, hogy drasztikusan csökkentsék a közlekedés által a levegőbe kerülő, az emberi egészségre káros anyagok kibocsátását, illetve a globális felmelegedéshez nagymértékben hozzájáruló üvegházhatású gázok mennyiségét. A közösségi közlekedés tisztábbá tétele nem csak a környezetszennyezés mérséklődéséhez, hanem egyidejűleg annak olcsóbbá tételéhez is hozzájárulhat a projekt nyomán. Jelen pillanatban a közlekedési társaságoknak a gázolaj nettó bekerülési költségénél 60 - 70 százalékkal alacsonyabb áron lehetne biztosítani a tiszta alternatívaként megjelenő cseppfolyós földgázt. A BKV 40 millió liter éves gázolaj felhasználása mellett 8 milliárd forint körüli megtakarítás érhető el, amely megfelel a közlekedési társaság az elmúlt évtizedben évente képződött adósságállományának.

 

Infrastrukturális fejlesztések uniós forrásból
Az LNG szállítási projekt célja, hogy olyan fejlesztési célú pályázatot készítsen elő az Európai Unió 2014-től kezdődő pénzügyi ciklusára, amellyel megvalósulhat egy, az európai kontinens belsejében, a Duna mentén kiépülő LNG töltőinfrastruktúra. Emellett a kezdeményezés kiemelten fontosnak tekinti az alternatív meghajtásra épülő távolsági áruszállítás – mind közúti, mind pedig vízi – széles körben való elterjesztését is. Az LNG szállítási projekt célkitűzései között említi továbbá az LNG-tartályos autóbuszgyártást a volán-társaságok szükségleteinek kielégítésére. Valamint a 150 éves múltra visszatekintő és még mindig létező hazai hajógyártás számára lendületet is kíván adni, hiszen a belvízi hajózásnak égető szüksége lenne új hajókra. A pályázat készítői a megvalósítást uniós támogatásokból finanszíroznák.

LNG a közlekedésben
Az LNG közlekedés célú felhasználása mellett nem csak az alacsony károsanyag-kibocsájtás szól, hanem a leghatékonyabb bioenergia felhasználási eljárás bevonásának lehetősége is, de a hagyományos meghajtással szemben előnyként említhető még a vonzó üzemeltetési költség. Az üzemanyagok piacán a gázolaj árral szemben a földgáz egyre jelentősebb árelőnyt hordoz, ennek köszönhetően a jövőre vonatkozó jóslatok mindegyike a kőolaj és földgáz import árszintek eltávolodását vetíti előre. 


Olcsóbb és tisztább, mint az LPG
Hazánkban az autótulajdonosok a gázüzemű közlekedés kapcsán gyakran asszociálnak az elsősorban a kőolaj finomítás során előállított LPG-re – vagy más nevén az autógázra – mely széles körben elterjedt alternatívája a hagyományos benzinüzemnek. Ennél olcsóbb és még tisztább megoldás a közlekedés számára az LNG, mely tulajdonképpen folyékony földgáz, amelyet -161 Celsius-fokra való hűtéssel nyernek. Az LNG elsősorban azon földgáz mezőkről származik, ahol csővezeték nem köti össze a kitermelőt a fogyasztóval, azonban ezen termelőhelyekről jóval olcsóbban szerezhető be a földgáz, mint a hagyományos import útvonalon, az óriási beruházási igénnyel felépített csőhálózaton keresztül érkező és hosszú távú szerződéssel kőolajtermék árához rögzített áru földgázt. A cseppfolyósítás során a gáz térfogata minimálisra csökken, ezáltal gazdaságosan lehet nagy távolságokra, akár kontinensek között is szállítani.

 

Az LNG alapjául a biogáz is szolgálhat
A fosszilis földgáz fő komponenseként érkező CH4, azaz metángáz a szerves anyagok erjedése során keletkező – megújuló – biogáz fő komponense is. A biogáz forrása szinte mindennemű hulladék lehet. Az erdőgazdálkodás során keletkező komposztanyag, a mezőgazdaság növényi maradványai, illetve a parlagon fekvő területeken termeszthető energianövények éppúgy szolgálhatnak alapanyagul, mint az állattenyésztésből származó ürülék. Mindezek mellett az élelmiszer feldolgozásból származó melléktermék, vagy éppenséggel az emberi kommunális hulladék szervesanyag része, vagy a szennyvíz tisztítás ugyancsak kezelendő szennyvíziszapja is képezheti a biogáz előállításának alapját. Ezek a biogázok 35-65 %-ban tartalmaznak metánt, így jelentős fűtőértéket  hordoznak magukban. A biogázról egyszerű tisztítási folyamat során leválaszthatóak a belsőégésű motor számára káros 1-2 százalékot kitevő összetevők, és szükséges mértékben az ezen felül lévő gázok. A cseppfolyósítás során fennmaradó tiszta metán gáz a legmagasabb haszonnal a közlekedés irányában értékesíthető. Emellett a nagy flottákon felül, a helyi mezőgazdasági gép és szállítóeszközök ésszerű, önfenntartó üzemanyaga is lehet, így a kisebb mezőgazdasági közösségek megélhetését is jelentősen javíthatja a biometán felhasználása.

Az Országház Gazdasági és Informatikai Bizottságának Energetikai Albizottságának vezetője, Bencsik János Elnök úr ezért a biogáz felhasználás, mint saját meglévő energiaforrásunk kihasználásának előtérbe helyezését kérte a projekt megvalósítása során. Ez a kérés teljes összhangban áll az MGKKE eredetileg meghirdetett és folyamatosan hangoztatott célkitűzésével is, miszerint csak a biometán közlekedési célú széleskörű felhasználásával biztosítható az ágazatban a hazánktól is elvárt 10 százalékos megújuló energia felhasználási részarány teljesítése 2020-ra, mely nem csak az üvegházhatású gázképződés csökkenést, de egyúttal a kőolaj függőségünk mérséklését is szolgálja.    

A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesületről (MGKKE)
Az MGKKE, vagyis Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesületet alapító tagjai azért hozták életre, hogy együttes erővel segítsék elő hazánkban is a gázüzemű járművek elterjedését, amelynek kedvező hatásai mindenki számára tartogatnak előnyöket. Az MGKKE tagjai között olyan szakmailag elismert, nagy cégek szerepelnek, amelyek együttesen a gázüzem elterjedéséhez minden elemet felölelnek; a biogáz kondicionálás technológiáját szolgáltató, töltőállomás infrastruktúrakészítő, járműgyártó és –forgalmazó, továbbá gázszolgáltató mind megtalálható a tagok sorában, így az érdeklődők számára teljes körű tanácsadással szolgálhatnak.

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!