Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2017. Augusztus
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
AKTUÁLIS
AKTUÁLIS : TARLÓS ISTVÁN DUGÓDÍJJAL, ÉS KÖZLEKEDÉSI ADÓVAL AKARJA TOVÁBB NEHEZÍTENI A VÁLLAKOZÁSOK ÉS AZ AUTÓVAL RENDELKEZŐ POLGÁROK HELYZE

TARLÓS ISTVÁN DUGÓDÍJJAL, ÉS KÖZLEKEDÉSI ADÓVAL AKARJA TOVÁBB NEHEZÍTENI A VÁLLAKOZÁSOK ÉS AZ AUTÓVAL RENDELKEZŐ POLGÁROK HELYZE

  2012.01.10. 23:02

Sajnos sem régebben, sem pedig most, semmiféle érdekegyeztetésre nem törekedett a város vezetése, az autóval közlekedő állampolgárokat érintő döntések ügyében. Lehet azt is mondani, hogy nincs kivel, mert egyenként nem ülhetnek le minden autóssal. Persze lehetne erről népszavazást is kiírni, mint a Budapestnél lényegesen tisztességesebben működő városokban ezt megtették például a fizető parkolás miatt. Ezekről az úgynevezett közlekedéshez kapcsolódó, „forgalomszervezési és környezetvédelmi” indokokról, mindig kiderült, hogy semmi másról nem szóltak, csak pénzről. A megvalósított projektek demonstratív jelleggel megmutatták, hogy a társadalmi elfogadottság teljes hiánya sem gátolhatja meg a hatalom résztvevőit abban, hogy (sajnos) valós erőfölényüket kihasználva bármit megtehessenek a választóikkal. Élő példa, a ma is működő parkolási rendszer, ami a fennállása óta milliárdos nagyságrendben tüntette el a demoralizált, megfélemlített lakosságtól elvett, közpénznek számító parkolási bevételeket. Ezekből az elherdált milliárdokból, Európa egyik legmodernebb és legtisztább közösségi közlekedését lehetett volna létrehozni. Ehelyett Európa legszégyenletesebb rendszerét építették ki és klónozták, az ország sok nagyvárosában, és napjainkban is fenntartják ezt a pénznyelő gépezetet.


Nagyjából mindannyian tudjuk, hogy a tömegközlekedésben résztvevő buszok által kibocsátott károsanyag mennyisége jelentős részben hozzájárul a levegőminőség romlásához. (A BKV buszoknak köszönhetően, a belvárost éves szinten 3 méter magas koromréteg fedné be, ha nem lenne légmozgás)

Soha nem volt igazi akarat arra nézve, hogy a meglévő buszparkot hazai munkaerővel felújítva, és földgáz üzemre átállítva (mint az európai államok jelentős részében) egy nagyjából 40 százalékkal alacsonyabb üzemeltetési költséggel, és a jelenlegi állapothoz képest több mint 80-85 százalékkal kevesebb károsanyag kibocsátással üzemeltessék. Vajon miért? Folyamatosan a külföldön már kiselejtezett használt buszok, illetve a mind műszakilag, mind pedig környezetvédelmi szempontok alapján is alkalmatlan kínai buszok beszerzése kerül előtérbe. Nincs rá értelmes magyarázat, és nincs mögötte meggyőző szakmai érv, ellentétben a felújítással, ami egy olcsó és megbízható alternatívát jelentene, és jól illeszkedne a hazai buszgyártás felélesztésével kapcsolatos kormányzati célokhoz is, a város anyagi helyzetéről nem is beszélve. Most a néhány látszat parkoló, és a kamerarendszer kiépítésére 10 milliárd forintot akarnak költeni! Ebből az összegből, a buszpark egy részének felújítása és földgáz üzemre történő átállítása is megvalósítható lenne, de úgy tűnik, ez nem érdekli a főpolgármester urat. Elég volt az átgondolatlan, pazarló és kiscsoportos érdekeket kiszolgáló döntésekből! Eljött az ideje, hogy először Budapest mutasson példát környezetvédelemből és racionális gazdálkodásból.

Most újra előkerült a nagy lehúzást biztosító terv, amit behajtási (vagy dugó) díjként emlegetnek, illetve a közlekedési adó bevezetésével a cégeket akarják még további terhekkel sújtani. Önök egy olyan uniós megállapodásra hivatkoznak, ami a világ legdrágábban épülő metróvonalához kapcsolódó EU-s támogatások elvesztését helyezi kilátásba, ha nem vezetik be a „dugódíjat”. Tarlós István főpolgármester úr ehhez még hozzátette, hogy azért lesz behajtási díj és közlekedési adó, mert kell a pénz a (gazdaságtalanul és pazarlón működő) BKV finanszírozásához. Nem is olyan régen, még ezt a rendszert igazságtalannak, és kikerülhetőnek tartotta. Ennyit a választási ígéretekről. Kérjük, hogy amennyiben a társadalmi elfogadottság egyáltalán érdekli Önöket, biztosítsanak véleményezési, és részvételi jogot az EmPaMo és az Autósok Szövetsége által delegált civilek, és a szakma képviselői számára, ami garancia lehet a társadalom egészének, hogy a legjobb megoldás kerülhet megvalósításra.

Az LMP állítólagos „szakmai programjában” -  már amennyiben az erre vonatkozó, eredeti ötletektől és megoldásoktól mentes, irracionális plágiumot annak lehet nevezni  -  is szereplő behajtási díj, és a hozzá kapcsolódó beruházások megvalósítása kapcsán, nagyjából 30-35 milliárdos költséget emlegetnek, amelyet ők sem a BKV buszok felújítására és zöldebbé tételére akarnak fordítani. Ezt szerintük, a Budapesten közlekedőknek egy év alatt be kellene fizetni valami sötét kasszába, ami majd feltehetőleg  -  szokás szerint - a magas üzemeltetési költségekre hivatkozva, a zsákmány jelentős részét el is nyelné. Tehát minden Budapesti jobban jár, ha az eszébe vési, hogy az LMP-t soha nem engedjük a város környékére, hacsak nem akarunk egy új, a parkolás mintájára létrejövő kétes rendszerbe is milliárdokat fizetni.

Mivel a társadalomnak joga van a tisztességes, és teljes körű tájékoztatáshoz, ha már az elmúlt Demszky korszak összes mulasztásáért, a hűtlen kezelés miatt elveszett közpénzeinkért és a dilettáns módon történő városüzemeltetésért, újra az állampolgárokat kívánják megsarcolni, az elvárható minimális tájékoztatási kötelezettség, és a társadalmi elfogadottság miatt fontosnak tartjuk az alábbi közérdekű információk nyilvánossá tételét, amire ezúton kérjük Tarlós István főpolgármester urat:

·         Kérjük, hogy tegyék elérhetővé az EU-val kötött szerződésnek a behajtási díjra vonatkozó részleteit, és indoklását illetve a főváros ide vonatkozó vállalásait! Az említett behajtási díjat ugyanis nem plusz bevételek előállítására találták ki, hanem a levegőminőséghez kapcsolódó, egészség megőrzési szempontok alapján született meg, és a sikeressége sem egyértelmű.

·         Kérjük, hogy az összes elkészített, ehhez kapcsolódó kidolgozott tervet, a hatástanulmányt, a bevételi számításokat és a befolyó bevételek felhasználására vonatkozó garanciákat és egyéb szabályozásokat is tegyék közzé!

·         Készültek-e egyéb alternatívákra is tanulmányok? Kérjük, ha vannak ilyenek, tegyék közzé. Amennyiben ilyenek nem készültek, akkor ezt miért nem tették meg?

·         Tegyék közzé azon kidolgozott terveket, amelyek a környezetbarát hajtóanyaggal működő járművek elterjesztését célzó metodikákra és támogatásokra vonatkoznak.

·         A Fővárosi Csatornázási Művek szennyvíz kezelő telepein keletkező metángáz megtisztítására és üzemanyagként való hasznosítására van-e kidolgozott terv. Amennyiben ilyen nincs, ennek a lehetőségét miért nem mérlegelték, és ezért ki, vagy kik a felelősök? (Ez ugyanis a BKV buszok üzemeltetésére is használható lenne, ezzel töredékére lehetne csökkenteni az üzemanyag költségeket, és a kibocsátott károsanyagok mennyiségét.)

·         Kérjük, hogy a földgáz illetve elektromos meghajtású autók elterjedéséhez szükséges dokkoló, illetve töltőállomások megvalósítására vonatkozó kidolgozott elképzeléseiket is hozzák nyilvánosságra! A jövő évben, a főváros tervei alapján, hány ponton lesznek dokkoló egységek, és hány darab autóbuszt kívánnak földgáz, vagy elektromos meghajtással üzemeltetni?

·         A városüzemeltetésben résztvevő, illetve a közintézmények által használt gépjárműpark tiszta, illetve gazdaságos üzemeltetése érdekében történő átállására milyen intézkedéseket tettek? Amennyiben ez nem történt meg, kik a felelősök a mulasztásért?

·         A közintézmények dolgozói, a képviselők és egyéb tisztségviselők számára kívánnak-e kedvezményeket adni, illetve át akarják-e vállalni a behajtási díjat?

·       Kérjük, hogy tegyék közzé azokat a felméréseket, tanulmányokat, amelyek a dugódíj bevezetése miatt az elkerülő utakon várható környezeti és egyéb károkról készültek, illetve azt, hogy az ott élő és ezáltal kiemelt hátrányt szenvedő polgárokat, hogyan kárpótolják a várható egészségkárosodásuk miatt.

·         Kérjük, hogy Budapest fenntartható mobilizációjára vonatkozó terveiket tegyék közzé.

·         Kérjük, hogy a főváros - rövid távú - 15 évre vonatkozó közlekedési fejlesztési terveit szintén tegyék elérhetővé.

·         A közösségi és az egyéni közlekedés integrációjára, illetve a 21. században elvárható mobilizációs igények kielégítésére, a város vérkeringésének fenntartására alkalmas, kidolgozott megvalósítási terveket is tárják a nyilvánosság elé.

·         Tájékoztassák a lakosságot, hogy a városüzemeltetés, és a polgármesteri hivatalok, illetve közintézmények gépjárműparkjának átállításával, milyen üzemeltetési megtakarításokat kívánnak elérni, és ezzel éves szinten hány tonnával csökkentik a károsanyag kibocsátást.

·         A forgalomszervezés racionalizálásával, a hibás döntések felülvizsgálatával, a környezetre káros hatást gyakoroló fekvőrendőrök átépítésével (illetve szabványosításával), és egyéb a közúti közlekedés folyamatosabbá tételéhez kapcsolódó intézkedésekkel várhatóan, mennyivel akarják csökkenteni a környezeti terhelést?

Kérjük, hogy a fenti tervek birtokában, a civilek képviselőinek bevonásával vizsgálják felül az eddigi, egyoldalú, minden hátteret és alternatívát nélkülöző, társadalmilag elfogadhatatlan, kizárólag fiskális alapokon álló, kétes kimenetelű döntést.

Kérjük, hogy a társadalmi elfogadottságot teljes egészében nélkülöző behajtási díj bevezetését a teljes M0 körgyűrű elkészüléséig, a kiemelt forgalmú, elosztó szerepet játszó csomópontokban, illetve a város határában, a bevezető utaknál kiépülő P+R parkolók, és a csatlakozó gyorsjáratok elindításáig vegyék le a napirendről!

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE    *****    **********Rengeteg AKCIÓ! Vegyszermentes kozmetikmok és bio mosó és tisztítószerek, munkalehetõséggel! ***********    *****    OKTATÁS INGYENESEN az ASZTRO-suliban, Asztrológiai tanácsadás BECSÜLET KASSZÁS alapon! Fordulj hozzám bizalommal!    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Hírek a folytatásról - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed -    *****    LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT * LORDE * ISMERD MEG TE IS * LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Nem értesz a CSS kódokhoz/nem tudod egyedül fenntartani oldalad/szeretnél egy társszerkesztõt? Írj nekem! - sakura-ec.gp    *****    ISMERD MEG A GYÖNYÖRÛ OSCAR-DÍJAS SZÍNÉSZNÕT, ALICIA VIKANDERT, AKI A 2018-AS TOMB RAIDER LARA COFTJÁT FOGJA ALAKÍTANI!    *****    "Céljuk fellelni az Egyesülés Pengéjének darabjait, és újra felemelni a Lidérckirályt."    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.